Villkor



KÖPVILLKOR

DinDoft

Org.nr: 556938-2129
DinDoft Norden AB

Box 5083
426 05 Västra Frölunda

Tel: 031-252665
 (Vardagar 12-18)

Leveransadress:
DinDoft.se
c/o Play Nöjesdistribution AB
Armbågavägen 3
506 30 Borås

Vår affärsidé är att kunna erbjuda kunder en helhetslösning inom hårvård i kombination med skönhet av marknadens mest eftertraktade varumärken. Vi uppdaterar ständigt vårt sortiment och erbjuder kampanjer och erbjudanden till bra priser..

För oss är det viktigt att erbjuda våra kunder en helhet. Bra service, professionella tjänster och brett utbud.

Allmänt

DinDoft.se ägs och drivs av DinDoft Norden  AB organisationsnummer 556938-2129. På grund av hygieniska skäl gäller inte ångerrätten för makeup, hudvårdsprodukter och hårvårdsprodukter med stöd av lagen 2005:59,4:1.2.3.

Dessa köpvillkor gäller för försäljning av skönhetsprodukter och annan lös egendom (nedan kallade varor) av DinDoft, om annat inte särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive Kunden och DinDoft.

Alla varor som säljs skickas från DinDofts lager i Sverige. OBS! Ångerrätt gäller ej för produkter inom hudvård, makeup och hårvård pga hygieniska skäl.

Priser

Alla priser som visas på DinDoft.se är inklusive svensk moms på 25 %. Det pris som anges för en vara när en beställning godkänns av Kunden påverkas inte av eventuella framtida prisändringar. Det innebär t ex att om priset på en beställd vara ändras innan beställningen har expedierats så betalar Kunden fortfarande det priset som gällde vid beställningen. Vi reserverar oss dock för eventuella felprissättningar.

Våra kampanjer gäller så långt lagret räcker.

Beroende på vilket val av betalningssätt Kunden gör, kan en extra avgift tillkomma. Se nedan, Betalning.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Om du väljer att betala med faktura så har den en förfallotid på 14 dagar. Fakturan kommer direkt från Klarna till din mailadress. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du här: Villkor Klarna Checkout

Kortbetalning

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA, MasterCard eller American Express på DinDoft. Vid betalning via kort samarbetar vi med Klarna AB.

När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Klarna AB, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till DinDoft där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Ansvarstagande

Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa.

Kvitto/Orderbekräftelse

Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto och garantisedel. Skriv gärna ut och spara den. Om du inte fått en orderbekräftelse inom en timme, vänligen kontrollera att din e- post adress stämmer och e-maila oss på Info@dindoft.se så skickar vi om bekräftelsen. Skriv ordet ”Orderbekräftelse” i e-mailets ämnesfält

Leverans

Alla varor som Kunden har köpt på DinDoftt skickas från DinDoft lager i Sverige.
Beroende på vilken tid på dygnet beställning görs paketeras varorna på vårt lager inom en till tre arbetsdagar. För leverans anlitar DinDoft Posten..
Leveranstid med Posten eller är i normalt fall en-två arbetsdagar men deras leveranstid kan variera utan att DinDoft kan påverka det.

Om ovan angivna leveranstider riskerar att överskridas avsevärt, t ex på grund av att en vara tar slut på lager, kommer DinDofts kundservice att kontakta Kunden och informera om detta. Kunden har då rätt att makulera köpet och få tillbaka pengarna utan några kostnader.

För närvarande riktar sig försäljningen av varor på DinDoft  till Kunder i Sverige,Danmark och Finland. 

Får du levererat ett skadat paket, så är det viktigt att du anmäler skadan vid leverans på plats.

Personuppgiftspolicy

Vi behandlar alla personuppgifter som Kunden lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204), PUL. DinDoft garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av DinDoft. Kundens e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. DinDoft förbehåller sig också rätten att i vissa fall göra reklamutskick till den e- postadress du har uppgett om du inte uttryckligen har angett att du inte vill ha reklam. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta DinDoft kundservice per e-post Info@dindoft.se.

Produktinformation

Den produktinformation som anges vid varje vara baseras på offentlig information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. Produktinformationen på Dindoft hålls så uppdaterad som möjligt men Dindoft kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt. Är Kunden på något sätt osäker på produktens innehålll, bör denne i första hand kontakta tillverkaren och i andra hand Dindoft kundservice. Dessa omdömen är subjektiva och det är inte säkert att Kunden kommer att tycka likadant. Omdömena kan inte användas som ett argument för att häva ett köp.

Outlösta paket

Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för våra utlägg.
Denna kostnad är i dagsläget 150 kr.

Våra kampanjer gäller så långt lagret räcker.

Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva eller e-posta dina frågor till oss.